UITSLAG MINICOMPETITIE BAARS

Zondag, 3 december 2023

Dit jaar werd voor het eerst een minicompetitie van 4 wedstrijden gehouden: de koppelwedstrijd, Jan Delij Memorial, Jan Teeling Beker en de Sinterklaas baarswedstrijd

De beste 3 resultaten telden mee.
De prijsuitreiking was na afloop van de Sinterklaaswedstrijd in het gezellige clubhuis van Elza Boules onder het genot van een heerlijke kop eigengemaakte kippensoep en een broodje met wat warm lekkers erop.
Voor dit nieuwe kampioenschap is een schitterende transparante wisseltrofee gemaakt en het silhouet van de baars komt prachtig uit op het witte t-shirt van de trotse winnaar Heino Timmerman.
Met 5,5 punten en 129 baarzen won hij de competitie. Jack Valk en Edwin Teeling hadden beiden 7,5 punten maar Jack werd tweede met 126 baarzen en Edwin ving er 88.
Voor de organisatoren Heino en Jack had Jan Langelaar een toepasselijk sinterklaasgedicht gemaakt en beiden kregen van de deelnemers een pakket speciaal biertjes.
De dames van Elza Boules bedankt voor de uitstekende verzorging tijdens de prijsuitreikingen!

VOOR HEINO EN JACK
Sint was driftig aan het zoeken,
Zocht in dikke woordenboeken.
Piet vroeg: ”Sint, wat is er mis?”
Daarop sprak de Sint gewis:
“Weet jij wat een TORRENPIKKER is???”

Dat zijn vissers die verlangen
Kleine baarsjes te gaan vangen.
Als ze daarmee bezig zijn, worden groten weer als klein.
Vissen zoals in hun jeugd
Dat doet torrenpikkers deugd !

Bij onze H.S.V.,
Doen ze daaraan mee
Heino en Jack regelen een plek
Da’s soms dagen zoeken,
In Noord-Hollands hoeken.

Waar die kleine baarsjes leven,
Wordt een wedstrijd uitgeschreven
Jan Delij of Teeling, Sinterklaas bokaal
Timmerman en Valk
regelen het allemaal.!

Daarom dacht een “Baarzen Piet”
Die mannen vergeet ik niet.!
Voor hun werk en ons plezier
Krijgen zij wat flesjes bier.

“Proost dus mannen,
Drinken maar”!