Jeugdvissen

Jeugdactiviteiten
In het voorjaar beginnen we met een paar theorieavonden en daarna de Jeugdcompetitie.
Het is eigenlijk geen echte competitie, maar gezellige wedstrijdjes, waarin geprobeerd wordt om iedereen zijn / haar visje te laten vangen.
De Jeugdwedstrijdjes worden gehouden in de maanden april, mei en juni.

De jeugdviscompetitie bestaat uit 6 wedstrijdjes in verschillend wateren in de buurt.
Er wordt bijvoorbeeld gevist in de park Overbos, bij de sporthal, Warandavijver en Willem-Alexanderplantsoen.

De competitie wordt afgesloten met een koppelwedstrijd, waarbij het jeugdlid mag vissen met vader, moeder, broer of zus of ander familielid.

jeugdvergunning
Als je gaat vissen heb je een vergunning nodig. Meer hierover lees je bij vergunningen.
Voor kinderen t/m 13 jaar is er zelfs een gratis jeugdvergunning.
Als lid krijg je regelmatig het jeugdvisblad Stekkie.

Visles op jouw school?
Ben je taal en rekenen een beetje zat en lijkt het je leuk een keer visles op jouw school te krijgen?

Vraag dan je meester of juffrouw om te bellen met

Sportvisserij MidWest Nederland tel. 0251-318882 of te mailen
naar vislessen@smwn.nl  We komen graag in jouw school om visles te geven.

Een aantal leden heeft het diploma Vismeester of Viscoach en allen zijn in het bezit van een VOG.

Vacature
Wij zoeken een coördinator jeugdvissen die de activiteiten coördineert en de vrijwilligers aanstuurt.