WONINGBOUW IN PARK OVERBOS? NEE TOCH!

Donderdag, 18 februari 2021

Deze week heeft de gemeente Beverwijk het Voorlopig Ontwerp voor de derde fase van de ontwikkeling van Landgoed Adrichem bekend gemaakt. Dat er veel gaat veranderen in park Overbos leest u in de presentatie van de gemeente.

Op de vrijkomende 2 hockeyvelden is een prachtige groene invulling gemaakt met onder andere een super moderne en uitdagende skatebaan. Maar in juni 2020 heeft de VVD een motie ingediend die mede ondertekend is door Vrij! met de vraag "de mogelijkheden voor groen als voor woningbouw te onderzoeken". Het gevolg is nu dat er NAAST de groene invulling ook twee alternatieven zijn voor (beperkte) woningbouw. Aan de Heemskerkerweg en zelfs in het park Overbos bij sporthal de Walvis.
Woningbouw doet afbreuk aan de Groene Long die park Overbos en straks Landgoed Adrichem zijn.
In april 2021 neemt de gemeenteraad een besluit over het Voorlopig Ontwerp.

De presentatie van de gemeente is tevens een online participatie met de uitnodiging om uw mening te geven. Wij hopen dat veel mensen de moeite nemen om de hele presentatie door te gaan en aan het eind hun mening te geven over eventuele woningbouw in het park. Op de homepage van de website van de gemeente staat de link naar Landgoed Adrichem. Reageren kan tot 23 februari.
Sportvissers, houd uw park GROEN!